Het Spoor Bijster  

Ga Terug   Het Spoor Bijster > De Credietcrisis
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Onze sponsors houden u op deze website op de hoogte van interessante kortingen en aanbiedingen.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 18-06-2009, 19:20
James James is offline
Klager op dreef

Standaard

De kredietcrisis is veroorzaakt door de krankzinnige politiek van GW Bush. Hoofdschuldigen zijn dan ook de regeringen van de USA en Groot Brittannië.
Sinds in Frankrijk Sarkozy regeert, is daar ook de CIA de baas, ook in Nederland.
Een broer van Balkenende verdient geld door het leveren van olie installaties aan Irak.
Het stinkt geweldig!!!

Ik word echt onpasselijk als ik Jaap de Hoop Scheffer op TV hoor vertellen over de rol van de NAVO in het geheel. Wat een leugenaar!

BAH. Je schaamt je er voor om Nederlander te zijn!!!
Met citaat antwoorden
Oud 15-07-2009, 19:53
wies's Avatar
wies wies is offline
beginnend Klager

Smile

Ben van mening dat de crisis ons ook word aangepraat en valt het probleem wel mee voor de gewone burger.

Off topic

is het op dit forum altijd zo stil? of heeft men door de crisis geen internetverbinding meer?

Laatst aangepast door wies : 15-07-2009 om 20:09.
Met citaat antwoorden
Oud 30-08-2009, 18:30
James James is offline
Klager op dreef

Standaard

Internet verbinding is ok, maar het is hier stil.

De meeste fora zijn vergeven van de ultra rechtse ratten.
Nederland is gewoon communicatie moe.
Dat was ook de opzet van internet.
Met citaat antwoorden
Oud 30-08-2009, 22:24
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Administrator

Standaard

ik ben gelukkig geen ultra rechtse rat

Ik ben het met Wies eens dat die krediet crisis ons aangepraat word.
In elk nieuws bericht op radio of tv moet het wel genoemd worden, mensen worden bang en houden de hand op de knip.

Als niemand er meer aandacht aanschenkt gaat het naar mijn idee 10x beter!
Oud 31-08-2009, 17:14
jan's Avatar
jan jan is offline
tot voor kort administrator

Standaard

Je merkt pas dat er een kredietcrisis is als je je baan kwijt raakt. Of als afgestudeerde geen baan kunt krijgen.

De pensioenfondsen zijn in de problemen geraakt en moeten hun premies opschroeven. Dat merk je echt wel.

En als straks op prinsjesdag de economische plannen van het kabinet bekent worden zul je het echt wel gaan merken.
Oud 03-09-2009, 20:53
James James is offline
Klager op dreef

Standaard

De kredietcrisis is juist ontstaan doordat in het kapitalistische systeem de winst centraal staat, en niet de mens.

Daardoor gaan de belangen van aandeelhouders voor ten opzichte van de belangen van massa's werknemers.
Daardoor verliezen massa's mensen hun baan, en gaan in ieder geval minder verdienen. Daardoor holt de economie achteruit, omdat er minder geld besteed wordt aan inkopen.

Allemaal gevolg van het erg korte termijn denken van de politiek, en de bestuurders van grote ondernemingen.

Wat er nu gebeurt is juist een zegen voor de mensheid.
Laat iedereen maar eens beseffen dat het kapitalisme failliet is.
Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2010, 10:13
Rem Rem is offline
beginnend Klager

Standaard eigen ervaringen

tja de laatste post is een tijdje terug .
even mijn persoonlijke krediet ervaringen .

probeerde in 2007 een lenig af te sluiten bij frisia en kwam erachter dat ze mij erin probeerde te luizen door een rente vergoeding naast een aandelenlease pakket te laten betalen een hele vreemde constructie waarbij ze probeerden een deel van de maandelijkse kosten aan te merken als maandlasten m.a.w ze deden het lijken alsof ik minder moest betalen dan ik per saldo kwijt ben .

ik ben daar hard weggelopen.
nu is het kwartje gevallen en weten we allemaal wat er met de dsb is gebeurd.

ondertussen is mijn werkgever failliet en heeft een doorstart gemaakt en is weer failliet. na 27 jaar ben ik van bedrijfstak verandert (2 jaar geleden)en heb werk tot 30 april .

heb veel moeite om mijn gezin in toom te houden en mijzelf om vooral niet te veel geld uit te geven omdat het vertrouwen weg is dat ik van de zomer nog werk heb (het consumentenvertrouwen)
sterker nog ik vraag me af of ik over 3 jaar mijn hypotheek rente nog kan aftrekken (het laatste dat ik nu nog aftrek)

mijn dochter is nu 10 jaar en laatst hebben we het erover gehad wat ze wil worden later. maar vooral hoe ik haar het beste kan adviseren om een richting te kiezen die enig soelaas bied.

al met al heb ik geen vakantie plannen gemaakt misschien is een vakantie baantje meer op zijn plek .

gelukkig is mijn jongste eindelijk klaar met diploma A dat scheelt me weer 56 euro per maand (,en stemde ik op een lokale partij die het schoolzwemmen weer in wil voeren.)

iemand die het een zegen voor de mensheid noemt moet ook eens zijn persoonlijke situatie nader toelichten dunkt mij. natuurlijk is er een zuiverende werking maar op dit moment leren we al dat het een uitknijpende werking heeft prijzen staan onder druk vaste leveranciers moeten met hun prijs omlaag overal.
je kan voor 20 euro een minigraaf machine huren om je tuin om te spitten .wat denk je dat die man verdient die dat werk doet?
Als je er geen aandacht aan besteed gaat het echt niet beter hoor je zat echt wel beleidsmatig te werk moeten gaan.

straks krijgen we nog Nederlandse fair trade producten.

Laatst aangepast door Rem : 22-03-2010 om 10:21. Reden: aanvulling
Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2010, 16:16
JustMeRotterdam's Avatar
JustMeRotterdam JustMeRotterdam is offline
beginnend Klager

Stuur een bericht via MSN naar JustMeRotterdam
Standaard

De kredietcrises raakt iedereen, helaas met de verkiezingen in het vooruitzicht wil geen enkele politieke partij echte maatregelen nemen waardoor er steveig bezuiningd kan worden en er meer geld in de economie gepompt kan worden

JMR
Met citaat antwoorden
Oud 30-04-2010, 12:34
James James is offline
Klager op dreef

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door JustMeRotterdam Bekijk Bericht
De kredietcrises raakt iedereen, helaas met de verkiezingen in het vooruitzicht wil geen enkele politieke partij echte maatregelen nemen waardoor er steveig bezuiningd kan worden en er meer geld in de economie gepompt kan worden

JMR
Tja, je kan niet stevig bezuinigen en daaardoor meer geld in de economie pompen, dat staat haaks op elkaar.

De staat bezuinigd, en daardoor verdwijnt juist werkgelegenheid.
Neem nu een fabriek waar men hulpmiddelen voor invaliden maakt.
De staat veranderd de manier waarop invaliden een scooter krijgen, en daardoor kan de fabriek geen planning meer maken hoeveel van die dingen per jaar gemaakt moeten worden. Gevolg, bedrijf moet stoppen.

Nederland drijgt nu bij de komende verkiezingen nog meer naar rechts af te zakken, terwijl juist nu een linkse politiek nodig is.

Vergelijk het maar met de politiek van President Roosevelt na de evonomische crisis in de Verenigde Staten. Zijn "New Deal" heeft de VS erg snel uit de crisis getrokken, terwijl Nederland onder Colijn maar bleef aanmodderen.

Wouter Bos heeft miljarden in de banken gestoken, en vervolgens blijkt dat de meeste banken op de oude voet doorgaan.
Tegenwoordig heerst nog steeds de kapitalistische wet dat het meeste profijt ook de beste manier om rijk te worden is.
Daarom verdwijnt werk naar China.

Niemand maakt zich nog druk, dat we hier in Europa ook dingen moeten produceren met een meerwaarde.
Je kan met handel meer verdienen dan met werken, maar als er niks meer te verkopen valt, gaan die handelaren doedleuk op de internationale markt zitten speculeren, terwijl de werkloosheid in Europa alleen maar stijgt, en de technische know how gewoon verdwijnt.

Geen leuk vooruitzicht.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels