![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Arcade | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Weergavemodus |
|
|
||||
|
||||
|
Er komen nieuwe controles op mensen met een abw uitkering.
Men wil nu de meterstanden van gas, water en licht controleren om er op deze manier achter te komen of de client zich wel op het opgegeven adres bevind. Tevens wil men er achter komen of de standen niet te laag of te hoog zijn ivm met o.a. onder-huur Dus de slimme vogels met een abw uitkering mogen wel op hun hoede zijn nu!
|
||||
|
||||
|
haha ik moet ze nageven ze worden wel slimmer met de jaren.
maar zullen ze hiermee slim genoeg worden..... ik denk het niet. ha dan had ik nu ook problemen. door die operatie ben ik de eerste 3 tot 6 maand bij mijn ouders, dus mijn verbruik is laaaaaaaaag dat scheelt weer maar als ze een gemiddelde nemen nou dan zou ik wel in de problemen komen. gelukkig heb ik geen ABW en krijg ik geen problemen maar het is maar een voorbeeld. |
|
|
||||
|
||||
|
Bij de Gemeente Eemsmond (groningen) zijn ze nu zover dat ze mensen huis aan huis gaan controleren of ze zich ook echt op het opgegeven adres bevinden :attentie:
|
|
|
||||
|
||||
|
die huisbezoeken moet ik nog zien dat dat goed gaat.
mijn overbuurvrouw is net weg gegaan een weekje weg.....tss als je maar goede buren hebt...... en ja die meterstanden dat kan nog link worden... maar we zullen zien. |
|
|
|||
|
|||
|
Het is gewoon zielig wat ze allemaal doen om uitkeringsgerechtigden te kunnen betrappen. Maar ze doen maar raak. Ik heb niets te verbergen :us4allwee
|
|
|
|||
|
|||
|
ach ja
in venlo is het al jaren zover dat mensen gecontroleerd worden wij noemen dat dan ook tandenborstels tellen. ze zijn bij mij destijds drie keer om 8 uur s'ochtends langs geweest. en ja ze tellen echt letterlijk je tandenborstels en ja moet alle kasten opentrekken. Ze willen enkel controleren of je wel recht hebt op een uitkering, of je dus niet samenwoont. Het is denegrerend maar ze hebben er recht op. ik snap het ook wel want er wordt veel afgefraudeerd. maar als je nu een vriendje hebt die een tandenborstel bij jou heeft liggen en wat kleding heeft laten slingeren of scheerbenodigheden? Dan ben je dus de sjaak! en moet je alles maar even zien te verantwoorden. ja een uitkering hebben is een fulltime baan met de benodigde stress..... |
|
|
||||
|
||||
|
Het is inderdaad letterlijk tandenborstels tellen.
En je hebt ook gelijk dat het een fulltime baan is en dat ze alle recht hebben. Maar wat mij nu zo stoort is dat het altijd op een mannier gaat die jou het gevoel geeft een crimineel te zijn. Dat ze je beschouwen als schuldig tot het tegendeel bewezen is. En meestal hebben ze nog de verkeerden ook, want degenen die wel frauderen en waarvan iedereen het weet die worden niet gecontroleerd. |
|
|
|||
|
|||
|
Wanneer je daar een vriendje zou hebben toevallig op die dag is nog steeds geen probleem. Tis niet verboden om een relatie te hebben terwijl je in de bijstand zit. Het gaat erom dat je niet samenwoont. Het begrip samenwonen is zeer complex en heel moeilijk om te bewijzen. Maar ik adviseer je natuurlijk om niet olie op het vuur te gooien. Als je een vriendje zou hebben en die zou af en toe overnachten bij je, dan is dat geen grond om je uitkering te be?indigen.
Groetjes Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
|
ze gaan nu zelfs zo ver dat als je toevallig ook nog bezoek in huis hebt zitten en hun komen je controleren dat iedereen zich moet legitimeren en zijn naam en adres moet opgeven, ik was vorige week bij een vriendin op bezoek waar het dochtertje van jarig was. het was volle bak omdat die middag de verjaardag gevierd werd, totdat de deurbel ging en er twee mensen van de sociale recherge binnen kwamen en echt van iedereen wilde weten wie het was waar ze voor kwamen en waar je woonde en legitimatie afgeven want daar werden de gegevens van overgeschreven. dit was echt zo verschrikkelijk om te zien, als ik er alleen maar over na denk om zo te moeten leven dan heb ik al het kippenvel op me rug staan. mijn vriendin stond gewoon compleet voor joker en er werd zo neerbuigend en ongeloofwaardig tegen haar gedaan en ook moesten ze alle kasten bekijken en zelfs de slaapkamers en de badkamer werden bezocht. echt niet normaal meer,
|