Het Spoor Bijster  

Ga Terug   Het Spoor Bijster > Informatie Beheer Groep (IBG)
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Arcade Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Onze sponsors houden u op deze website op de hoogte van interessante kortingen en aanbiedingen.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 03-10-2006, 14:49
dubbeldubbel dubbeldubbel is offline
beginnend Klager

Standaard De terugbetaling via deurwaarder!

Het is altijd mogelijk een terugbetalingsregeling te treffen met een deurwaarder van 50 euro per maand ... en je bent overal vanaf en toon de wil om te betalen. Jaag ze niet tegen je in het harnas, indien je geen andere uitwegen vindt!

Het feit dat je nooit met terugwerkende kracht een terugbetaling van het IBG kunt krijgen, wat ook voor zoveel andere overheidsinstanties geldt, die geld van je willen hebben, omdat je achteraf weinig verdiend hebt ... doet veel onrecht.

Het omgekeerde is namelijk wel het geval ... dergelijke instanties kunnen dan wel jou extra laten betalen voor wat ze te kort hebben gekregen ... achteraf..

Een eenzijdige verhalingsprocedure wat lijn recht staat op het begeinsel van gelijke rechten ... gelijke plichten.

Stof om over na te denken ... mvrgr Dubbeldubbel!
undefined
Met citaat antwoorden
Oud 10-10-2007, 20:10
senseimiquelle senseimiquelle is offline
beginnend Klager

Standaard en zo gaan we door

hallo,

Ik ben hier eens gaan lezen wat er allemaal speelt. Het bovenstaande bericht zit een kern van waarheid in maar laten we er een schepje bovenop gooien.

Ikzelf heb een studie gedaan. Ik was in de tijd van de studie uitwonend omdat mijn oudjes mij het huis onderhand uitsloegen. Korotm een nette verklaring laten schrijven door het voogd.
School gedaan.... na vier jaar...tabee.

Door mijn werk en onregelmatige verblijf ben ik vervolgens op diverse adressen gaan wonen.

Krijg ik sinds dit jaar een nette brief of ik mijn schuld van a 5000 euro wil terugbetalen omdat men van mening is dat ik thuiswonend was...... een controleformulier welke gestuurd is naar een adres die zelfs mij niet heeft gepasseerd..
5 minuten later, de deurbel. deurwaarder. Of ik even een deel wilde terugbetalen... 3780 euro van de reeds lopende en dus achterliggende schuld incl. rente en deurwaarderkosten.
De regeling getroffen van 100 euro.
Alle informatie van het ib opgevraagd...( wat ik achteraf nooit had mogen ontvangen). Verzetbrief geschreven, bezwaar aangetekend...

en toen was het stil bij de IB...

8 maanden verder. ding dong.. de deurwaarder... of ik de volgende schuld wilde betalen...

Nu ben ik het redelijk zat... waarom. het ib griep haalt het kennelijk wel in het hoofd om energie te stoppen in het feit om een schuld proberen te innen, die niet eens gerechtvaardigd is.

Wat moet ik nu doen... regeling wijgeren???? en wijzen op het feit dat ze maar eerst eens de som moeten calculeren met alle bewijzen welke ik hen heb gestuurd en hun hoogwaarschijnlijk doen concluderen dat deze schuld onterecht is of een procedure te starten omtrent SMAAD
Met citaat antwoorden
Oud 11-06-2009, 18:40
belastingbeslag belastingbeslag is offline
beginnend Klager

Thumbs down ibg

ook hier iemand met IBG problemen, ik ben in 1998 geslaagd voor mijn opleiding en was uitwonend. in januari 1999 kocht ik een appartementje maar bij het aflsuiten van mijn hypotheek moest ik dus 100% schuldenvrij zijn, dus er werd een extra bedrag bij de hypotheek geleend van de bank om de IBG schuld af te lossen. daarvoor in ruil wilde de bank van het IBG wel een bewijs hebben dat daarmee alle schuld was voldaan en dat ze niet bijvoorbeeld na 5 jaar ineens weer een openstaand bedrag hadden, hier gingen ze dus mee akkoord. alles is toen vastgelegt bij zowel de bank en de hypotheek acte als de notaris, de bank en de notaris bewaren dit soort documenten maximaal 10 jaar, en ja hoor je raad het al. in maart kreeg ik een brief van het IBG dat ik nog een bedrag moest betalen van ruim 900 euro, toen ik belde bleek ook nog eens dat ze meerdere keren naar oude adressen rekeningen hadden verzonden die ik zelf dus nooit gekregen heb. toen ik vertelde hoe alles gelopen was moest ik zelf maar voor bewijs materiaal zorgen, laat ik nu toch eens brand hebben gehad in 2005 en niet alle documenten meer up to date hebben. ik dus maar bellen met de notaris die toen alles heeft vastgelegt, hun bleken niets meer van deze stukken te kunnen terug vinden en verwezen mij door naar de bank waar ik de hypotheek had afgesloten. toen dus meteen naar die bank gestapt maar ja de 10 jaar waren dus net verstreken en alles was al weg en niets meer van te achterhalen, toen ik het IBG belde om dit mede te delen en dat volgens mijn advokaat dergelijke documenten zeker nog in mijn dossier hadden moeten staan kreeg ik geen gelijk en moest ik maar zorgen dat ik binnen een bepaalde termijn het verschuldigde bedrag had voldaan anders kon ik nog veel problemen krijgen tot uiteindelijk een beslaglegging. dit alles heb ik weer terug gekoppeld naar mijn advokaat en die heeft toen een mooie brief opgesteld waarin ook is medegedeeld dat eventueel de rechter zich maar over deze zaak moet gaan buigen, nu heb ik daar helemaal niks meer op gehoord maar ik denk dat het stilte voor de storm is. ergens hoop ik dus wel dat ze inmiddels hebben ingezien dat dit niet werkt wat ze nu gedaan hebben en dat ik in mijn recht sta maar als dit niet het geval is zal het een rechtzaak gaan worden en dat brengt ook nogal wat kosten met zich mee en als ik het dan ook nog eens verlies dan mag ik voor alle kosten op gaan draaien, ik heb inmiddels zelf een zoon van 8 jaar oud en zal er hoe dan ook alles aan doen dat hij hier straks geen deel van uit hoeft te maken. al deze problemen die ik nu heb moeten meemaken met het IBG wil ik mijn zoon echt besparen,
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels